Du kan velge å delbetale et fast beløp i måneden. Når du delbetaler med Klarna får du alltid:
Med fast delbetaling fra Klarna betyr det at du kan dele opp beløpet på 6, 12 eller 24 måneder. Enkelte butikker kan tilby opp til 36 måneder nedbetalingstid. Du vet til enhver tid hva dine månedsbeløp er, og du vet når du har betalt inn totalbeløpet i sin helhet.
For fast delbetaling beregnes rentekostnaden av det totale utestående beløpet. Dette betyr at månedskostnadene er høyest den ved første innbetaling, og lavest ved siste innbetaling.
Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside.
Hvis det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Vær oppmerksom på at denne avtalen må signeres for å fullføre etableringen av din Klarna Konto. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Du kan enten signere avtalen digitalt eller velge å signere fysisk. Avtalen blir sendt til din e-postadresse eller til din adresse, og vil være gjeldende når vi har mottatt signert avtale i retur. Hvis vi ikke mottar signert kontoavtale digitalt eller per post vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen, og kjøpet vil anses som et kjøp med Klarna Faktura. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre fakturavilkår gjelde for kjøpet. Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det tilkomme et purregebyr på 35 kr.
Allmenne vilkår finner du her.
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Kredittsjekk
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.
Bruk av personopplysninger
Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Vi behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Vi kan også overføre dine personopplysninger til utvalgte partnere (slik som kredittopplysningsbyråer) som kan være etablerte utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om vår deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte oss dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i vår Personvernerklæring.
Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvist kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm.
Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
www.klarna.no